Veelgestelde vragen

Bestelinformatie

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd kan per product verschillen, de meeste producten hebben wij uit voorraad leverbaar. Sommige producten zijn door hun beperkte houdbaarheid niet uit voorraad leverbaar. In dat geval is de levertijd iets langer. Neem contact met ons op voor de exacte levertijd en beschikbaarheid.

Bestellingen die wij versturen worden over het algemeen de eerstvolgende werkdag geleverd. Is het pakket onverhoopt iets langer onderweg, dan is dat voor de bestrijders geen probleem. Uit ervaring weten we dat enkele dagen onderweg geen invloed heeft op de kwaliteit van het product. Neem bij twijfel uiteraard contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Bij besteding van € 35,- leveren wij binnen Nederland gratis. Voor bestellingen onder de € 35,- bedragen de verzendkosten € 5,- inclusief BTW. Wij verzenden via PostNL.

De verzendkosten voor België bedragen € 9,50 inclusief BTW. Ook deze bestellingen verzenden wij via PostNL.

Verzendingen naar andere landen zijn niet mogelijk via de webshop. Dit omdat we een korte levertijd niet kunnen garanderen. Wil je toch iets verzenden naar het buitenland? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt veilig en snel je bestelling afrekenen via onze webshop in een volledig beveiligde omgeving (te herkennen aan https en het slotje in de url balk). Wij accepteren betalingen via iDeal, PayPal, credit card, Bancontact en achteraf betalen via Klarna. Selecteer tijdens het afrekenproces de betaalmethode die je voorkeur heeft.

Hoe zit het met BTW?

Alle bedragen op onze website zijn inclusief 21% BTW. Ben je een ondernemer in België, dan kan je op basis van een geldig BTW nummer vrijgesteld worden van de BTW. Vul daarvoor het BTW-nummer in tijdens het afrekenproces in onze webshop.

Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

Het is mogelijk om je bestelling op onze locatie in Groningen af te halen. Kies tijdens het bestelproces voor afhalen in plaats van verzenden. Neem na het bestellen contact met ons op voor een afspraak.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Kijk voor ons retourbeleid op onze informatiepagina Bestellingen retourneren.

Productinformatie

Hoe werken natuurlijke bestrijders?

De werking van natuurlijke bestrijders verschilt per soort. Iedere nuttig insect heeft zijn eigen manier van werken. Hoe snel je effect ziet en hoe je de nuttige insecten het beste kan uitzetten kan je op de pagina van de desbetreffende bestrijder terugvinden.

Kan ik de bestrijders combineren met andere (chemische) bestrijdingsmiddelen?

Nuttige insecten houden over het algemeen, net als plaaginsecten, niet van bestrijdingsmiddelen. Ons advies is dan ook om geen gebruik te maken van (chemische) bestrijdingsmiddelen in combinatie met natuurlijke bestrijders.

Wat is de ideale temperatuur en luchtvochtigheid van de bestrijders?

De natuurlijke bestrijders zijn erg gevoelig voor temperatuur en luchtvochtigheid. Bij een te lage of te hoge temperatuur zullen zij hun werk niet goed kunnen uitvoeren. Op de pagina van de desbetreffende bestrijder kan je terugvinden wat de ideale temperatuur en luchtvochtigheid is.

Hoe lang is het product houdbaar?

Biologische bestrijders zijn levende dieren en hebben een korte levensduur. Zorg daarom dat je ze zo snel mogelijk na ontvangst in het gewas introduceert. Opslag kan de kwaliteit nadelig beïnvloeden. Is het noodzakelijk om het product op te slaan? Volg dan de bewaarinstructies die je terugvindt in de bijgeleverde bijsluiter. Biobestrijding neemt geen verantwoordelijkheid voor kwaliteitsverlies als de bewaarinstructies niet strikt zijn opgevolgd.

Winkelwagen0
De winkelwagen is leeg
Verder winkelen
0